M.A.R.K. RealSim – Coop Szabályzat

M.A.R.K. logo

 

Bevezetés:

A M.A.R.K. RealSim – Coop Szabályzat azzal a céllal született, hogy az ArmA katonai szimulációs játékkal, lehetőség szerint minél jobban, modellezzük a valós hadi körülményeket.

Minden játékosnak, aki eme szabályzat alapján szervezett játékra jelentkezik, tisztában kell lennie és köteles betartania a benne foglaltakat. A szabályzat “lefelé nyitott” rendszerű, így kiegészíthető egyéb elemekkel, hozhatunk létre speciális szabályokat, vagy akár szigoríthatjuk az alap feltételeket. A speciális szabályokra a játék meghirdetésekor és annak megkezdése előtt is fel kell hívni a figyelmet!

Célunk a kellemes szórakozás, ahol, egy katona bőrébe bújva – földön, vízen, levegőben – játszhatunk végig egy szervezett játékot kooperatív módban a „bajtársainkkal”.

Általános szabályok:

  1. Fegyelmezett, emberhez méltó viselkedés;
  2. A katonai hierarchia betartása;
  3. A tagoknak a M.A.R.K. logó viselése;
  4. Azonos név használata az alábbi helyeken (Steam/honlap/TS)
  5. Regisztráció képpel az alakulat honlapján.

Játékon való részvétel szabályai:

  1. A játékkiírás elolvasása és annak értelmezése.
  2. Jelentkezés a játékra a játékkiírásban megadott linken.

A jelentkezési modul kitöltése a játékkiírás alapján. Csak azokra a posztokra jelentkezzünk amelyek meg vannak hirdetve.

A mindenkori játékszervező fenntartja a jogot, hogy elutasítsa a játékra való jelentkezést és módjában áll a játékról eltávolítani a nem megfelelően viselkedő játékosokat!

Sima coop küldetésekre jelentkezni, a mindenkori játékkezdést megelőző, 24. óráig lehetséges (péntek 20:00). A küldetés megkezdését megelőző 24 órában (péntek este 20:00 után), a jelentkezés automatikusan elutasításra kerül. Részvétel lemondása a küldetés megkezdése előtti 6. óráig lehetséges (14:00). Bizonytalan megjelenés esetén ennek jelzése kötelező. Indokolatlan távollét esetében a második alkalom automatikus eltanácsolást jelent az alakulattól!

Hadjárat esetén a küldetésekre jelentkezni, a mindenkori játékkezdést megelőző, 48. óráig lehetséges (csütörtök 20:00). A játék megkezdését megelőző 24. óráig (péntek este 20:00-ig), a parancsnokkal történő előzetes egyeztetés alapján még lehet csatlakozni, ezt követően a játékkészítőket is kötelező értesíteni. A küldetés megkezdését megelőző 48 órában (csütörtök este 20:00 után), a jelentkezés automatikusan elutasításra kerül. Részvétel lemondása a küldetés megkezdése előtti 6. óráig lehetséges (14:00). Bizonytalan megjelenés esetén ennek jelzése kötelező. Indokolatlan távollét esetében a második alkalom automatikus eltanácsolást jelent az alakulattól!

  1. Elvárjuk a megfelelő felkészülést a játékra:
    • a szükséges addonok telepítése;
    • a kiírásnak megfelelően, időben történő megjelenés (Amennyiben nem tudsz részt venni a játékon, azt haladéktalanul jelezd a parancsnoknak illetve a küldetés készítőjének. Amennyiben ezt többször (maximum kettő alkalom) elmulasztod, akkor nem fogjuk elfogadni a további jelentkezéseidet és eltanácsolunk.);
    • a játékkiírásban szereplő a parancsnok által készített beosztás ismerete.

Amennyiben kérdés merülne fel, az a játék megkezdése előtt tisztázandó!

Minden olyan játékost szeretettel várunk, akik a fentebb írottakat képesek maradéktalanul betartani!

Játékszabályok:

  1. Katonai hierarchia / parancsnoki lánc:

A hierarchia a hadseregek egyik alappillére. A hierarchia jelentése a fölé- és alárendeltségek rendszere, amiben az emberek vagy dolgok valamilyen szempont alapján vannak elrendezve, kategorizálva. A valódi katonasághoz hasonlóan a játékban részt vevőket mindig tapasztalt játékosok vezetik (raj -, szakaszvezető). A vezetők alá beosztott játékosoknak mindig el kell fogadniuk és végre kell hajtaniuk a felettesek parancsait. A demokráciának a játékon kívül kell maradnia.

Idézet a Serenity című filmből:

Kapitány: “Lőjük le őket.”

Legénység tagja: “Biztos, hogy ez bölcs dolog?”

Kapitány: “Tudod, mi az a parancsnoki lánc? Az a lánc, AMIVEL ADDIG VERLEK, amíg rá nem jössz, ki itt a parancsnok.”

Legénység tagja: “Értettem uram!”

  1. Fegyverhasználat / fegyverkezelés:

A küldetés megkezdése előtt a fegyverbe épített biztosító használata KÖTELEZŐ! (Ctrl+0) Csak a parancsnok utasítására helyezhető tár a fegyverbe. A küldetés lefújásakor automatikusan, felszólítás nélkül biztosítsuk be fegyverünket és a tárat vegyük ki az összes nálunk lévő fegyverből!

A bevetés/küldetés alatt lövést leadni csak az érvényben lévő parancsnoki utasítás szerint lehet.

Zöld: Minden ellenséges egységre  tüzelni lehet.

Sárga: Csak akkor lehet lőni, ha tüzelnek ránk.

Piros: Tilos lövést leadni.

Gránát / gránátvető / hordozható kézi páncéltörő használata:

Használatuk automatikusan engedélyezett, használatuk korlátozása esetén csak engedélykérés után használhatók. A baráti egységeket tájékoztatni kell ezen eszközök használatáról. Rádión jelezni kell, hogy hová, mi ellen, milyen irányba akarok használni és milyen típusú gránátot. Gránátvető / hordozható kézi páncéltörő használata esetén kérjünk segítséget a távolság helyes meghatározására.

Füstgránát használata:

Amennyiben a társad nyílt vagy az ellenség felől vélhetően nyílt terepen esik el, akkor füsttel kell fedezni a helyet és jelenteni a parancsnoknak szóban/rádióban. Lehetőleg a sérült elé dobjunk 1-2 méterrel, abba az irányba, ahonnan a lövést kapta. Ezután a sérültet biztonságos helyre kell vinni, ahol a szanitéc ellátja a sérültet. Minden más szituációban parancsra/parancs kérése után lehet füstgránátot használni. A fölösleges füst használata öli a játékosok FPS értékét!

Chemlight és IR gránát használata:

Csak parancsra, parancs kérés után használható.

Laser Pointer használata:

Csak parancsra vagy parancs kérés után használható. Ezután automatikusan kell használni célpont jelölésre, ez lehet személy vagy jármű, ill. épület. Használható folyamatos vagy villogó fény a célpont megjelölésére.  A használatát be kell szüntetni, ha nincs jelölni kívánt célpont.

  1. Posztok szerinti felszerelés:

A felszerelésünk alapját az Red Hammer Studio által készített mod csomag adja. A posztok szerinti részletes felszerelés listát az alábbi táblázatban találjátok. link

Rádió:

Fontos! A személyi rádiónkat (AN/PRC-152) mindig a játék kezdetekor vesszük fel! A felszerelésünkbe elmenteni szigorúan TILOS!

USMC estében a megadott felszereléstől eltérni semmilyen formában nem lehet csak ha erre a parancsnokodtól külön egyértelmű utasítást kapsz.

A MARSOC esetében a bevetéshez kell a felszerelést megválasztani a parancsnok és a társakkal történt egyeztetés során.

Felszerelés ellenőrzés:

Csak a parancsnok utasítására történik (szervezők is bármikor elrendelhetik).

Menete:

  1. Parancsnok véletlenszerűen kiválaszt néhány embert
  2. A kiválasztott emberek kilépnek – ruhát, mellényt, táskát ledobnak a földre, 3 méterre hátralépnek
  3. A parancsnok vagy szervezők átnéznek minden ledobott darabot
  4. Amikor az ellenőrzés befejeződik, a játékosok visszaöltözhetnek

Amennyiben a felszerelés a szabályzatban leírtakkal és a parancsnoki utasítással nincs összhangban, akkor az alábbi szankciók lépnek életbe:

  1. A hiányzó tárgy/tárgyak pótlása, a nem megfelelő/k eltávolítás a felszerelésből és a játékos figyelmeztetése
  2. Ha a játékos megtagadja az ellenőrzést, a játékból való kizárást vonja maga után
  3. A második figyelmeztetés/rendellenesség esetén az aznapi játékból kizárást vonja maga után

A felszerelés ellenőrzésen a parancsnok a szervezők felszerelését is bármikor ellenőrizheti.

———————————————————————————————————-

A szabályzatot igyekszünk folyamatosan finomítani/pontosítani, azért, hogy mindenki számára érthető és világos legyen. Amennyiben a szabályzattal kapcsolatban észrevételed van kérlek jelezd.

A szabályok nem ismerete nem mentesít a betartásuk alól!

Kézikönyv: link

A csapatba való jelentkezés/bekerülés menete. link

A csatlakozáshoz szükséges további lépéseket a csatlakozás menete menüpontban találhatod meg.

A szabályzat az alábbi linken pdf formátumban letölthető. link

M.A.R.K. Alakulat