[vc_row type=”in_container” full_screen_row_position=”middle” scene_position=”center” text_color=”dark” text_align=”left” id=”coop” overlay_strength=”0.3″ shape_divider_position=”bottom” shape_type=””][vc_column column_padding=”padding-6-percent” column_padding_position=”all” background_color=”#0f0f0f” background_color_opacity=”0.6″ background_color_hover=”#212121″ background_hover_color_opacity=”0.6″ column_shadow=”none” column_border_radius=”none” width=”1/1″ tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” column_border_width=”2px” column_border_color=”#dd3333″ column_border_style=”solid” enable_border_animation=”true”][vc_custom_heading text=”M.A.R.K. RealSim – Coop Szabályzat” font_container=”tag:h1|text_align:center|color:%23dd3333″ use_theme_fonts=”yes”][vc_column_text]
Bevezetés:
A M.A.R.K. RealSim – Coop Szabályzat azzal a céllal született, hogy az ArmA katonai szimulációs játékkal, lehetőség szerint minél jobban, modellezzük a valós hadi körülményeket.
Minden játékosnak, aki eme szabályzat alapján szervezett játékra jelentkezik, tisztában kell lennie és köteles betartania a benne foglaltakat. A szabályzat „lefelé nyitott” rendszerű, így kiegészíthető egyéb elemekkel, hozhatunk létre speciális szabályokat, vagy akár szigoríthatjuk az alap feltételeket. A speciális szabályokra a játék meghirdetésekor és annak megkezdése előtt is fel kell hívni a figyelmet!
Célunk a kellemes szórakozás, ahol, egy katona bőrébe bújva – földön, vízen, levegőben – játszhatunk végig egy szervezett játékot kooperatív módban a „bajtársainkkal”.
Általános szabályok:
- Fegyelmezett, emberhez méltó viselkedés;
- A katonai hierarchia betartása;
- A tagoknak a M.A.R.K. logó viselése;
- Azonos név használata az alábbi helyeken (Steam/honlap/TS)
- Regisztráció képpel az alakulat honlapján.
Játékon való részvétel szabályai:
- A játékkiírás elolvasása és annak értelmezése.
- Jelentkezés a játékra a játékkiírásban megadott linken.
A jelentkezési modul kitöltése a játékkiírás alapján. Csak azokra a posztokra jelentkezzünk amelyek meg vannak hirdetve.
A mindenkori játékszervező fenntartja a jogot, hogy elutasítsa a játékra való jelentkezést és módjában áll a játékról eltávolítani a nem megfelelően viselkedő játékosokat!
Sima coop küldetésekre jelentkezni, a mindenkori játékkezdést megelőző, 24. óráig lehetséges (péntek 20:00). A küldetés megkezdését megelőző 24 órában (péntek este 20:00 után), a jelentkezés automatikusan elutasításra kerül. Részvétel lemondása a küldetés megkezdése előtti 6. óráig lehetséges (14:00). Bizonytalan megjelenés esetén ennek jelzése kötelező. Indokolatlan távollét esetében a második alkalom automatikus eltanácsolást jelent az alakulattól!
Hadjárat esetén a küldetésekre jelentkezni, a mindenkori játékkezdést megelőző, 48. óráig lehetséges (csütörtök 20:00). A játék megkezdését megelőző 24. óráig (péntek este 20:00-ig), a parancsnokkal történő előzetes egyeztetés alapján még lehet csatlakozni, ezt követően a játékkészítőket is kötelező értesíteni. A küldetés megkezdését megelőző 48 órában (csütörtök este 20:00 után), a jelentkezés automatikusan elutasításra kerül. Részvétel lemondása a küldetés megkezdése előtti 6. óráig lehetséges (14:00). Bizonytalan megjelenés esetén ennek jelzése kötelező. Indokolatlan távollét esetében a második alkalom automatikus eltanácsolást jelent az alakulattól!
- Elvárjuk a megfelelő felkészülést a játékra:
-
- a szükséges addonok telepítése;
-
- a kiírásnak megfelelően, időben történő megjelenés (Amennyiben nem tudsz részt venni a játékon, azt haladéktalanul jelezd a parancsnoknak illetve a küldetés készítőjének. Amennyiben ezt többször (maximum kettő alkalom) elmulasztod, akkor nem fogjuk elfogadni a további jelentkezéseidet és eltanácsolunk.);
- a játékkiírásban szereplő a parancsnok által készített beosztás ismerete.
Amennyiben kérdés merülne fel, az a játék megkezdése előtt tisztázandó!
Minden olyan játékost szeretettel várunk, akik a fentebb írottakat képesek maradéktalanul betartani!
Játékszabályok:
- Katonai hierarchia / parancsnoki lánc:
A hierarchia a hadseregek egyik alappillére. A hierarchia jelentése a fölé- és alárendeltségek rendszere, amiben az emberek vagy dolgok valamilyen szempont alapján vannak elrendezve, kategorizálva. A valódi katonasághoz hasonlóan a játékban részt vevőket mindig tapasztalt játékosok vezetik (raj -, szakaszvezető). A vezetők alá beosztott játékosoknak mindig el kell fogadniuk és végre kell hajtaniuk a felettesek parancsait. A demokráciának a játékon kívül kell maradnia.
Idézet a Serenity című filmből:
“ Kapitány: “Lőjük le őket.”
Legénység tagja: “Biztos, hogy ez bölcs dolog?”
Kapitány: “Tudod, mi az a parancsnoki lánc? Az a lánc, AMIVEL ADDIG VERLEK, amíg rá nem jössz, ki itt a parancsnok.”
Legénység tagja: “Értettem uram!” “
- Fegyverhasználat / fegyverkezelés:
A küldetés megkezdése előtt a fegyverbe épített biztosító használata KÖTELEZŐ! (Ctrl+0) Csak a parancsnok utasítására helyezhető tár a fegyverbe. A küldetés lefújásakor automatikusan, felszólítás nélkül biztosítsuk be fegyverünket és a tárat vegyük ki az összes nálunk lévő fegyverből!
A bevetés/küldetés alatt lövést leadni csak az érvényben lévő parancsnoki utasítás szerint lehet.
Zöld: Minden ellenséges egységre tüzelni lehet.
Sárga: Csak akkor lehet lőni, ha tüzelnek ránk.
Piros: Tilos lövést leadni.
Gránát / gránátvető / hordozható kézi páncéltörő használata:
Használatuk automatikusan engedélyezett, használatuk korlátozása esetén csak engedélykérés után használhatók. A baráti egységeket tájékoztatni kell ezen eszközök használatáról. Rádión jelezni kell, hogy hová, mi ellen, milyen irányba akarok használni és milyen típusú gránátot. Gránátvető / hordozható kézi páncéltörő használata esetén kérjünk segítséget a távolság helyes meghatározására.
Füstgránát használata:
Amennyiben a társad nyílt vagy az ellenség felől vélhetően nyílt terepen esik el, akkor füsttel kell fedezni a helyet és jelenteni a parancsnoknak szóban/rádióban. Lehetőleg a sérült elé dobjunk 1-2 méterrel, abba az irányba, ahonnan a lövést kapta. Ezután a sérültet biztonságos helyre kell vinni, ahol a szanitéc ellátja a sérültet. Minden más szituációban parancsra/parancs kérése után lehet füstgránátot használni. A fölösleges füst használata öli a játékosok FPS értékét!
Chemlight és IR gránát használata:
Csak parancsra, parancs kérés után használható.
Laser Pointer használata:
Csak parancsra vagy parancs kérés után használható. Ezután automatikusan kell használni célpont jelölésre, ez lehet személy vagy jármű, ill. épület. Használható folyamatos vagy villogó fény a célpont megjelölésére. A használatát be kell szüntetni, ha nincs jelölni kívánt célpont.
- Posztok szerinti felszerelés:
A felszerelésünk alapját az Red Hammer Studio által készített mod csomag adja. A posztok szerinti részletes felszerelés listát az alábbi táblázatban találjátok. link
Rádió:
Fontos! A személyi rádiónkat (AN/PRC-152) mindig a játék kezdetekor vesszük fel! A felszerelésünkbe elmenteni szigorúan TILOS!
USMC estében a megadott felszereléstől eltérni semmilyen formában nem lehet csak ha erre a parancsnokodtól külön egyértelmű utasítást kapsz.
A MARSOC esetében a bevetéshez kell a felszerelést megválasztani a parancsnok és a társakkal történt egyeztetés során.
Felszerelés ellenőrzés:
Csak a parancsnok utasítására történik (szervezők is bármikor elrendelhetik).
Menete:
- Parancsnok véletlenszerűen kiválaszt néhány embert
- A kiválasztott emberek kilépnek – ruhát, mellényt, táskát ledobnak a földre, 3 méterre hátralépnek
- A parancsnok vagy szervezők átnéznek minden ledobott darabot
- Amikor az ellenőrzés befejeződik, a játékosok visszaöltözhetnek
Amennyiben a felszerelés a szabályzatban leírtakkal és a parancsnoki utasítással nincs összhangban, akkor az alábbi szankciók lépnek életbe:
- A hiányzó tárgy/tárgyak pótlása, a nem megfelelő/k eltávolítás a felszerelésből és a játékos figyelmeztetése
- Ha a játékos megtagadja az ellenőrzést, a játékból való kizárást vonja maga után
- A második figyelmeztetés/rendellenesség esetén az aznapi játékból kizárást vonja maga után
A felszerelés ellenőrzésen a parancsnok a szervezők felszerelését is bármikor ellenőrizheti.
———————————————————————————————————-
A szabályzatot igyekszünk folyamatosan finomítani/pontosítani, azért, hogy mindenki számára érthető és világos legyen. Amennyiben a szabályzattal kapcsolatban észrevételed van kérlek jelezd.
A szabályok nem ismerete nem mentesít a betartásuk alól!
Kézikönyv: link
A csapatba való jelentkezés/bekerülés menete. link
A csatlakozáshoz szükséges további lépéseket a csatlakozás menete menüpontban találhatod meg.
A szabályzat az alábbi linken pdf formátumban letölthető. link
M.A.R.K. Alakulat
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]