A Bohemia Interactive Studio új fejlesztésbe kezdett, amelyet most mindenki kipróbálhat ingyen a Bohemia Incubator keretein belül. A következőkben közelebbről megismerjük mi is ez, és hogyan működik a BIS keltetőgépe.

Kezdjük utóbbival. A Bohemia Incubator a Steam Early Access mintájára létrejött keretrendszer, lehetőség. Van azonban néhány lényegesebb különbség. A Steam korai hozzáférésű játékok többsége a fejlesztés egy későbbi szakaszában válik elérhetővé, ekkor is egy kedvezőbb összegért, mint amennyiért majd az elkészült játékot árusítani fogják. Ezzel szemben az Incubator játékai többségében ingyenesek lesznek a fejlesztés idejére. Ez ugyanakkor csak a fejlesztés korai szakaszára lesz igaz, utána lényegében átlép a korai hozzáférés állapotába, és mint a Valve-nél, kedvezőbb összegért lehet majd megvásárolni. Ebből a szempontból a keltető tehát egy elő időszak.

A célja az inkubátornak ugyanakkor más mint az early accessnek, emiatt is ingyenes. Míg utóbbit a fejlesztés pénzügyi megtámogatása miatt szokták korábban elérhetővé tenni, az inkubátor célja a teszt. Tesztelik az érdeklődést, játékmechanizmusokat, változtatásokat és mindebbe bevonják a játékosokat. Lényeges viszont, hogy még a korai hozzáférésű játékok egy idő után általában kész játékká válnak (esetleg megmaradnak korai hozzáférésűnek irreális időkre), az inkubátorban bármikor elkaszálhatják a projektet.

Másik lényeges eleme az inkubátor játékoknak, hogy sokkal inkább bugosak, kiforratlanok, egyensúlytalanok. Fő célja a tesztelők bevonása mellett, hogy a játékosközönség már a korai szakaszban megismerhesse, hogy mit várhat majd el adott játéktól, ha esetleg kész lesz, ezzel megelőzve olyan botrányokat, mint ami volt például egy űrbéli felfedező játékkal nemrégiben.

Arra a kérdésre, hogy ezek az inkubátor játékok, hogyan fogják érinteni a fő a csapásvonalait a BIS-nek, mint amilyen például az arma, megnyugtatásul a készítők elmondták, hogy az elmúlt néhány évben közel megháromszorozódott a létszámuk, és folyamatosan aktívan fejlődnek és nőnek.

De mi is az a Project Argo? Nos a PVP szerelmesei örülhetnek igazán, ugyanis a játék lényege, hogy kis taktikai csoportok (5 fősek) mérik össze képességeiket bizonyos célok elérése érdekében, mindezt Arma 3-as közegben. Az önálló játékmód (azaz nem kell hozzá az arma3) a CQB-ra helyezi a hangsúlyt, tehát akiket eddig fusztrált, hogy az alapot szolgáltató játékban hosszú perceket kell sétálnia egy-egy célpont felé, majd a realisztikusság irányába mutató sebzésrendszer miatt, akár egy lövéssel a földre küldik, most fellélegezhetnek. Ugyanakkor továbbra is megmarad a milsim irányvonal, így nem megy el a játék az ugrásból mesterlövészpuskával a falon keresztül fejbe lőlek irányába.

Jelenleg előre összerakott felszerelésekből, szerepkörökből választhatnak a játékosok, de a jövőben terveznek fejlődési rendszert és vélhetőleg mindazt, amit a hasonló játékokban megszokhattunk. A küldetések Malden szigetén érhetőek el (amely 2017-ben érkezik majd az arma3-hoz is). A felszereléseket és a játéktereket néhány hetente változtatni fogják. Addonok nem elérhetőek a Project Argohoz, mivel a BIS célja továbbra is az Arma3 támogatása, mint modolható platform.

Újszerűnek nem nevezhető játékról, játékmodról beszélhetünk, igazi ereje a milsim közelségben rejlik igazán. Ha sikeres lesz a projekt azzal mindenképpen növekszik az arma3 tábora is, így áttétesen további fejlesztési lehetősége lesz a BIS-nek, így mindannyian jól járhatunk vele. Ez még a jövő zenéje, azonban addig is az elkövetkezendő 3-4 hónapban biztosan ingyenes próbálgathatjuk az új üdvöskét.

Bővebb információért:

Bohemia Incubator hivatalos oldala

Project Argo hivatalos oldala

7 perces “First Look” videó a játékról

Sol

Sol

Leave a Reply

Bejelentkezés

Legújabb hozzászólások

Nézz be hozzánk!