Amióta van Arma, azóta alapvető feladata mindenkinek, megtalálni a megfelelő grafikai beállítást, amellyel élvezhetővé válik a játéka. Ehhez az interneten számos leírás, videó létezik, amely az informatikában “halandóknak” számító játékosoknak is nagy segítséget tud nyújtani. Ezek alapvetően angol nyelven készülnek, így ha segítségre van szükséged, keress minket bátran, mivel tagjaink között is különböző erősségű gépek találhatóak meg, és az elmúlt évek tesztjeit, munkáját felhasználva szívesen segítünk! Marad azonban a kérdés, hogyan teszteld a konfigurációdat. A következőkben ebben próbálunk nyújtani segítséget.

Bár mely teszt során a legpontosabb eredmények eléréséhez, olyan tesztkörnyezetre van szükség, amely állandó, és ismételhető. Aki már egy kis figyelmet is fordított valaha az fps-ének, tudja hogy rendkívül sokat tud változni a legkisebb fejmozgásra is. Szükség van tehát egy minél több effektet felvonultató, ismétlődő eseménysorra.

A számítógép alkatrészeket, például processzor vagy videokártya, úgynevezett benchmark programokkal szokták tesztelni. Ezek előre elkészített feladatsorok, lényegében játékkörnyezetben lemodellezett videók. Egy alkatrész kicserélésével, a programot újra futtatva rögtön szembetűnik a különbség. A probléma ugyanakkor, hogy jelen helyzetben csak általános erőnlétét tudjuk felmérni gépünknek, egy ilyen programmal, és minimális támpontot ad arra nézve, hogy mi is fog történni armában.

Annak érdekében, hogy az objektivitást biztosítani lehessen, a legapróbb részletekig megkonstruálják a benchmark programot, ami viszont így mellőzi a véletlenekből adódó erőforrás ingadozást. Nekünk azonban “élő” környezetre van szükségünk, hogy az armás beállítást tesztelni tudjuk, mindamellett hogy a tesztekben ugyanazt a környezetet lehessen ismételten létrehozni.

Erre a nehéz feladatra vállalkozott Sams, aki megalkotta a Yet Another Arma Benchmark tartalmat.

Ez lényegében egy lemodellezett ai harc, amit intro video formában tudunk megnézni,  és amit a játékon belül a scenariok fül alatt érhettek el, telepítés után. A játék könyvtáradban az armára kattintva, majd onnan előhozva a műhely tartalmakat, ott pedig rákeresve a nevére, máris feliratkozhatunk rá. Fontos, hogy ezután indítsuk az armát, mert ha már fut, akkor nem fogja felismerni, csak a következő indításnál.

Megközelítőleg 2,5 perc hosszú és rengeteg minden van benne, amivel játék közben találkozhatunk, úgy mint robbanás, tűzharc, légitámogatás, sérülések, épület omlások, stb. Amikor lefutott, a következő képernyő fogad majd minket:

Legfelül nagyban láthatjuk az átlagos FPS-t, majd alatta elmenthetjük az eredményeket, melyre 20 hely áll rendelkezésre, végül legalul a teljes teljesítmény ingadozását követhetjük végig.

Kétszer ESC-t nyomva előjön a menü, ahol belepiszkálhatunk a beállításainkba a szokásos módon, valamint az AGAIN gombra kattintva újra elindíthatjuk, egy új teszt erejére gépünket.

Egy teszt nem teszt! Mivel itt nem egy videót látunk, hanem egy előre megkomponált harcjelenetet, ahol előfordulhat, hogy az AI mellélő, máshogy ítéli meg a helyzetet, máshogy reagál kissé fontos, hogy mindig 2-3 körből ítéljük meg, adott beállítás megfelelőségét. Azt se felejtsük el, hogy a játék indulásakor még nem minden van betöltve, így az első kör eredménye rosszabb lehet.

Nálam a szokásos beállításaimat 5x lefuttatva, az első eredmény 23,6-t  hozott, az utána jövő 4 pedig 25,4 és 25,9 között stabilizálódott. Ez egybevág a készítő intelmeivel, miszerint +/- 1 FPS a tesztek között előfordulhat. Noha a teszt nem tud foglalkozni a nálad lévő minden addonnal, azokat érdemes vinni, hiszen rejtett problémát elő tud hozni.

Mekkora FPS-t kellene elérni a teszttel? Erre nincs válasz. Egyrészről itt egy elég intenzív városi harcot láthatunk, robbanásokkal, egyebekkel ami elég ritkán történik meg normál körülmények között, másrészről sose felejtsük el, hogy átlagot mutat, amiről tudjuk, hogy 4-4 átlaga 4, de 1-7 -é is. Amit tehát érdemes nézni az az, hogy a megváltoztatott beállításnak hála növekedett, vagy csökkent-e az átlag, illetőleg hogy a grafikon képe közeledett-e a vízszintes egyeneshez, mivel ezzel lehet elérni egy stabilabb, döccenő mentesebb játékot, még ha az alacsonyabb fps-sel is jár.

Ha kérdésetek van, keressetek bátran minket!

Sol

Sol

Leave a Reply

Bejelentkezés

Legújabb hozzászólások

Nézz be hozzánk!